Vårt mål er at du som pasient skal få den best mulige behandlingen for deg og dine plager.

Foruten å benytte seg av Medisinsk akupunktur, Tradisjonell kinesisk medisinsk akupunktur(TKM),brukes det også øreakupunktur, Yamamothos Nye Skalleakupunktur (YNSA) og Echiwo.

Balett & Idrettsskader

Akupunktur kan være med å hjelpe mot typiske skader som ballettdansere og idrettsutøvere pådrar seg. Dette være seg akutte smerter, men også plager som kommer av hard belastning på forskjellige deler av kroppen.

Desiree Tanrikut har selv danset ballett i 29 år, hvorav 10 år som profesjonell danser
i Nasjonalballetten og i Mussorgsky teateret i St. Pertersburg , Russland. Hun har også undervist klassisk ballett hos Jorunn Kirkenær`s ballettskole. Desiree er i tillegg til å være akupunktør også utdannet fysioterapeut.

Barn & Akupunktur

Akupunktur kan være med å hjelpe mot forskjellige lidelser hos barn. Vi har lang erfaring i å behandle barn. Dette gjøres på en skånsom måte hvor man behandler på barnets premisser. Vi behandler barn helt ned til spedbarnstadiet.

Vi behandler og diagnostiserer barnløse for behandling med akupunktur, gjerne i tilegg til tradisjonell behandling hos fertilitetsklinikker.

Kvinneplager

Akupunktur kan også hjelpe mot menstruasjonsplager, plager i overgangsalder, hetetokter, infertilitet, svangerskapsplager, brystbetennelse som følge av amming, bekkenløsning, svangerskapskvalme og urinveisplager, nedsatt immunforsvar, utbrenthet, angst, depresjoner og søvnproblemer.

Smerter & Mageplager

Prøv vår behandling mot hodepine, migrene, nakke- og skuldersmerter, tennisalbue, golfalbue, ryggsmerter, smerter i nakke/rygg ved prolapser.
Akupunktur kan være med å hjelpe mot dysfunksjon i musklatur, reumatiske plager, smerter som ”flytter på seg”, artrose–smerter ved slitasje i ledd.

Vi behandler også kolikk, mavesår, sure oppstøt samt hard/løs avføring.

Allergi & Hud

Vi behandler bl.a. ulike alergier, bihuleplager, forkjølelse, hoste og asthma.

Vi hjelper deg også dersom du har hudplager som utslett/eksem, kløe i hud, acne/kviser, sår som ikke vil gro, psoreasis og Bell`s Palsy.